一部PRあり

1976年~1983年 グラミー賞最優秀ラテンレコーディング(Grammy Award for Best Latin Recording)1976-1983

グラミー賞最優秀ラテンレコーディング(GABLR)
Grammy Award for Best Latin Recording

1976年に創設された賞
Awards established in 1976

グラミー賞最優秀ラテン・レコーディングは1976年から1983年まで授与された。
The Grammy Award for Best Latin Recording was presented from 1976 to 1983.

受賞年度は前年にリリースされた作品を対象としている。 Years reflect the year in which the Grammy Awards were presented, for works released in the previous year.

1970年代グラミー賞最優秀ラテンレコーディング(GABLR)
1970s Grammy Award for Best Latin Recording

年 Year
勝者 Winner
推薦 Nominations

1976年(第1回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作(GABLR):『サン・オブ・ラテン・ミュージック』エディ・パルミエリ
1976(1st) Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR) : Sun of Latin Music by Eddie Palmieri

1976年(第1回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1976(1st) Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording
『パウネットズ・ポイント』ボビー・パウネット Paunetto’s Point by Bobby Paunetto
『キエレス・セル・ミ・アマンテ』カミロ・セスト “Quieres Ser Mi Amante” by Camilo Sesto
『ファニア オールスターズ ライブ アット ヤンキー スタジアム、Vol. 1』ファニア オールスターズ Fania All-Stars Live at Yankee Stadium, Vol. 1 by Fania All-Stars
『アフロ・インディオ』モンゴ・サンタマリア Afro-Indio by Mongo Santamaría
『バレット』レイ・バレット Barretto by Ray Barretto
『ザ・グッド、ザ・バッド、アンド、ザ・アグリー』ウィリー・コロン The Good, the Bad and the Ugly by Willie Colón

1977年(第2回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作(GABLR):『アンフィニッシュド・マスターピース』エディ・パルミエリ 1977(2nd) Grammy Award for Best Latin Recording(2nd GABLR) : Unfinished Masterpiece by Eddie Palmieri
1977年(第2回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1977(2nd)Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『ラ・ゴルメ』エディ・ゴルメ La Gormé by Eydie Gormé
『サルサ – サウンドトラック』ファニア オールスターズ Salsa – Soundtrack by Fania All-Stars
『コシナンド・ラ・サルサ』ジョー・キューバ Cocinando la Salsa by Joe Cuba
『エル・マエストロ』ジョニー・パチェーコ El Maestro by Johnny Pacheco
『ソフリト』モンゴ・サンタマリア Sofrito by Mongo Santamaría

1978年(第3回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『ドォ-ン』モンゴ・サンタマリア作 1978(3rd) Grammy Award for Best Latin Recording : Dawn by Mongo Santamaría
1978年(第3回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1978(3rd) Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『ムイ・アミーゴス』エディ・ゴルメ&ダニー・リヴェラ Muy Amigos/Close Friends by Eydie Gormé and Danny Rivera
『ファイヤーワークス』ラロ・ロドリゲス&マチト・オーケストラ Fire Works by Machito Orchestra with Lalo Rodríguez
『トゥモロー:バレット・ライブ』レイ・バレット・バンド Tomorrow: Barretto Live by Ray Barretto Band
『ラ・レイエンダ』ティト・プエンテ La Leyenda by Tito Puente

1979年(第4回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『オメナヘ・ア・ ベニー・モレ』ティト・プエンテ 1979(4th) Grammy Award for Best Latin Recording: Homenaje a Beny Moré by Tito Puente
1979年(第4回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1979(4rd) Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『ルクミ、マクンバ、ブードゥー』エディ・パルミエリ Lucumi, Macumba, Voodoo by Eddie Palmieri
『コロ・ミヤレ』ファニア・オールスターズ Coro Miyare by Fania All-Stars
『ラウリンド アルメイダ トリオ』ロリンド アルメイダ Laurindo Almeida Trio by Laurindo Almeida
『モンゴ アラカルト』モンゴ サンタマリア Mongo a la Carte by Mongo Santamaría
『ラ・ラザ・ラティーナ』オルケスタ・ハーロウ La Raza Latina by Orchestra Harlow

1980年代グラミー賞最優秀ラテンレコーディング 1980s Grammy Award for Best Latin Recording
1980年(第5回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『イラケレ』イラケレ 1980(5th) Grammy Award for Best Latin Recording : Irakere by Irakere
1980年(第5回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1980(5th) Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
ファニア オールスターズのクロス オーバー Cross Over by Fania All-Stars
Touching You, Touching Me 作:エアト・モレイラ Touching You, Touching Me by Airto Moreira
セリア・クルスとジョニー・パチェコによるエテルノス Eternos by Celia Cruz and Johnny Pacheco

1981年(第6回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『ラ・オンダ・ヴァ・ビエン』カルジェイダーセクステット 1981(6th) Grammy Award for Best Latin Recording : La Onda Va Bien by Cal Tjader Sextet

1981年(第6回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1981(6th)Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『イラケレ 2』イラケレ Irakere 2 by Irakere
『ヘイ!』フリオ・イグレシアス Hey! by Julio Iglesias
『リカン/ストラクション』レイ・バレット Rican/Struction by Ray Barretto
『ダンスマニア ’80』ティト プエンテ Dancemania ’80 by Tito Puente

1982年(第7回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『グァヒータ・パ・ラ・ヘヴァ』クレア・フィッシャー作 1982(7th) Grammy Award for Best Latin Recording: Guajita Pa’ La Jeva by Clare Fischer
1982年(第7回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1982(7th)Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『ゴサメ! ペロ・ユ…』 カルジェイダー Gózame! Pero Yu… by Cal Tjader
『サマータイム・デジタル・アット・モントルー、1980』ディジー・ガレスピーwithモンゴ・サンタマリア Summertime Digital at Montreaux, 1980 by Dizzy Gillespie with Mongo Santamaría
『エディ・パルミエリ』エディ・パルミエリ Eddie Palmieri by Eddie Palmieri
『ブラジリアン・ソウル』ロリンド・アルメイダ&チャーリー・バード Brazilian Soul by Laurindo Almeida and Charlie Byrd

1983年(第8回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディング受賞作:『マチート&ヒズ・サルサ・ビッグバンド ’82』 マチート 1983(8th) Grammy Award for Best Latin Recording: Machito and His Salsa Big Band ’82 by Machito
1983年(第8回)グラミー賞最優秀ラテンレコーディングノミネート作品 1983(8th) Nominations for Grammy Award for Best Latin Recording (GABLR)
『リズム・オブ・ライフ』レイ・バレット Rhythm of Life by Ray Barretto
『カンシィオネス・デル・ロス・アブリードス』ウィリー・コロン&ルーベン・ブラデス Canciones del Solar de los Aburridos by Willie Colón and Rubén Blades
『エスセナス・デ・アモール』ホセ・フェリシアーノ Escenas de Amor by José Feliciano
『モーメント』フリオ・イグレシアス Momentos by Julio Iglesias

1984年からラテン分野はグラミー賞の最優秀ラテン・ポップ・アルバム賞、最優秀トロピカル・パフォーマンス賞、最優秀メキシコ人/メキシコ系アメリカ人パフォーマンス賞に拡大された。 Starting from 1984 the Latin field was expanded to Grammy Award for Best Latin Pop Album, Best Tropical Performance and Best Mexican/Mexican American Performance.

Source: From Wikipedia, Grammy Award for Best Latin Recording

テキストのコピーはできません。